In de competitieve online wereld is het aantrekken van verkeer naar je website slechts de eerste stap. Het uiteindelijke doel is om deze bezoekers om te zetten in waardevolle acties, zoals aankopen, aanmeldingen of contactaanvragen. Hier komt conversie optimalisatie om de hoek kijken, een cruciale strategie voor het maximaliseren van jouw online succes. Bij Censeo helpen we je met het behalen van jouw doelen.
Wat is conversie optimalisatie?
Conversie optimalisatie draait om het verbeteren van de prestaties van je website door te focussen het verhogen van het aantal conversies. Dit gebeurt vaak op basis van kleine aanpassingen die op basis van datagedreven keuzes worden toegepast. In principe richt men zich bij conversie optimalisatie op het maximaliseren van de waarde van het bestaande verkeer van een website of app. Het is mooi als een website veel bezoekers trekt, maar wat als zij niet overgaan tot verkoop?
Wat is een conversie?
Een conversie kan verschillende vormen aannemen, afhankelijk van het doel van de website of app, zoals het invullen van een formulier, het maken van een aankoop, het aanmelden voor een nieuwsbrief, het downloaden van een e-book, of zelfs het bekijken van een specifieke pagina.