SEO traject en conversie optimalisatie

  • Opdrachtgever

    Van Losenoord

  • Datum

    Oct 2021 - heden

Voor schilder, stylist en stoffeerder Van Losenoord is verkoop van verf en adviezen via de webshop in de loop der jaren belangrijker geworden. Vooral de laatste jaren neemt de online business toe, onder meer gestimuleerd door veranderend consumentengedrag in de lockdownperiode. De realisatie van een compleet nieuwe website met webshop was voor Van Losenoord het moment om serieus werk te gaan maken met een online-marketingstrategie. Alidaan van Losenoord en Teunditta van Assselt lichten de aanpak toe.

Vragen vanuit onze klant

Diensten

  • Interieurstyling & advies
  • Stoffering
  • Verf

Aantal personeel

  • 30+

Na de lancering van een compleet nieuwe, door Census gebouwde webshop is doorpakken op de online marketing van groot belang. Het is logisch dat je bij een complete vernieuwing goed blijft monitoren wat de impact hier van is. Julian en Niek gingen aan tafel met het Van Losenoord team om drempels en kansen in kaart te brengen.

Vragen die aan bod kwamen waren onder meer:
- Hoe kan Van Losenoord zijn positie in Google terugpakken? Een complete nieuwe website met nieuw beeldmateriaal en deels nieuwe teksten is nu eenmaal een uitdaging op zoekmachineterrein. 
- Hoe krijg je meer bezoekers via Instagram en Facebook op de website? Wat is je strategie op sociale media?
- Waar komen bezoekers vandaan en op welke pagina landen ze? Hoe kunnen we er voor zorgen dat bezoekers ook overgaan tot aankoop van een product?

Niek en Julian hebben de doelstellingen verwerkt in een online marketingstrategie. Hierna starten we met Van Losenoord een SEO traject en gingen we aan de slag met conversie optimalisatie om ervoor te zorgen dat het verkeer converteert.

Eindresultaat

Een online strategie is ook: continu aan de bal blijven

Maandelijks ontvangt het team van Van Losenoord nieuwe input vanuit het Censeo team voor het plaatsen van nieuwe content. Bijvoorbeeld conclusies uit de bezoekersstatistieken op de website en niet te vergeten de performance van Van Losenoord op Instagram en Facebook. Teunditta: “Je ziet dat Instagram wat terrein wint.

Censeo geeft ons tips en zoekwoorden en dergelijke om zowel op sociale media als op de website scherp te blijven communiceren.” Door het gedrag van bezoekers onder de loep te nemen kun je daar als bedrijf van profiteren. Als mensen bijvoorbeeld veel interesse tonen in een bepaalde muurverf dan kan Van Losenoord die prominenter laten terugkomen op de webshop. Al deze werkzaamheden hebben ertoe geleid dat van Losenoord een verdubbeling draait in haar omzet. 

  • SEO strategie
  • Maandelijks nieuwe input
  • Content reviewen
  • Conversie optimalisatie

Het brein achter dit project

  • Portretfoto van Julian

    Julian

    Online Marketeer
  • Portretfoto van Niek

    Niek

    Front-end developer

Kennismaken

Samenwerking
bespreken?

Neem contact op met Gerson:

Censeo werkt voor: